Portfoliocase

Huisstijl- en logo-ontwerp & webdesign voor ATC Match

www.blinct.nl
  • In dienst van Admium
  • Subsite ATC Match
  • Hijsstijl- en logo-ontwerp, grafische vormgeving, conceptontwikkeling, webdesign, interactie-ontwerp

De opdrachtgever

Stichting ATC Match is een job­coach­organisatie en re-integratie­bedrijf, opererend in Amersfoort en omstreken. ATC Match heeft specialistische jobcoaches in dienst die ondersteuning kunnen geven, wanneer er sprake is van een afstand tot de arbeidsmarkt op het sociale en gedragsmatige vlak. ‘Blinct’ is een ‘spin off’-onderneming van ATC Match dat zich als jongeren­arbeids­bemiddelings­bureau op min of meer dezelfde doelgroep richt. Ook hoogopgeleiden zijn er echter welkom.

De opdracht

Zonder naam of bestaand concept onder de arm, werd Admium benaderd om vanaf de allereerste stappen mee te denken over wat alleen nog als een idee bestond. Samen met de klant ging ik een concepttraject in waarbij er eerst over ‘het geluid’ en daarna over de te voeren naam werd nagedacht. Vervolgens leidde dit tot allerlei (concept)keuzes die verder de richting van de huisstijl- en logo-ontwikkeling bepaalde, want ook die moest uiteraard en liefst een zeer frisse, ‘hippe’ invulling krijgen. Naast het logo, briefpapier, enveloppen en visitekaartjes, maakte ook een website-ontwerp onderdeel uit van de gehele opdracht.

Missie geslaagd?

Een namenlijstje van 20 kanshebbers (waaronder ‘Blinct’), 10 verschillende logo-ideeën en een uitgesproken stijl die daar sterk aan verbonden was, was het uiteindelijke, succesvolle resultaat van enkele leuke brainstorm- en designsessies. Van a tot z heb ik meegedacht over het merk dat ‘Blinct’ zou gaan heten, en heb ik me er op karakteristieke wijze op toegelegd om een zoveel mogelijk bij de wensen van de klant passend totaaldesign te creëren. Missie geslaagd dus, want de klant was erg enthousiast over het resultaat en het soepele verloop van het gehele traject.

Portfolio

Interactie-ontwerp & klikbaar prototype voor 'Kennisnet'

Gedetacheerd bij Kennisnet, ging ik met een gespecialiseerde interactiecollega aan de slag om een totale vernieuwing en her­ziening van een erg belangrijke online applicatie (ongeveer 900.000 unieke gebruikers op jaarbasis) op zowel interactie- als vormgevingsgebied te be­werkstelligen.

Bekijk case ›

Infographic-ontwerp & concept voor 'Kennis­net'

De hulpdocumenten en uitleg van de online Kennisnet-appli­catie bleken dermate veel te wensen over te laten, dat het voorstel om eveneens een infographic te verzorgen, me­teen in goede aarde viel. Samen met Joost Verweij, mijn inter­actie­collega bij Evident, kwamen we al vrij snel tot een kloppend plaatje.

Bekijk case ›

Huisstijl- en logo-ontwerp & webdesign voor 'Senna regelt het'

Ik werd door gediplomeerd wedding­planner Senna bena­derd met de vraag of ik voor haar een website kon maken die helemaal bij haar paste, en tege­lijker­tijd, vooral ten opzichte van de vele andere wedding­planners, een nieuw en ander geluid kon bieden.

Bekijk case ›

Webdesign & logo-ontwerp & interactie-ontwerp voor 'SEM'

De SEM-website was sterk verouderd en nodig toe aan een fikse opknapbeurt. Via mijn vaste freelancecontact met onlinemarketingbureau Acorn, kreeg ik het verzoek binnen om me eens te buigen over een nieuw webdesign en een verbe­terde website- en naviga­tie­structuur. Een uitdaging die ik na­tuur­lijk graag aan wilde gaan.

Bekijk case ›

Webdesign & interactie-verbetering voor 'Driestar Educatief'

‘Driestar Educatief’ had meer­dere losse sites en een groot productenportfolio dat erg versplinterd werd ontsloten. De grote verscheidenheid aan la­bels en de vele opleidingen en cursussen, vroegen om een ander navigatiemodel. De op­dracht was om binnen één site, voor alle doelgroepen, een nieuw online platform te ont­wikkelen.

Bekijk case ›

Webdesign voor 'ProRail'

Dit was mijn eerste grote project in dienst van Evident. De opdracht was om aan de hand van allerlei geldende, interne ProRail-profiel- en marketing­concepten, minder geslaagde Evident-designpogingen en een frisse blik, na 3, 4 jaar van slechts kleine successen nu eens echt met ProRail tot een geheel nieuwe website te komen.

Bekijk case ›

Webdesign voor 'Damen Shipyards'

De HR-afdeling van Damen was al een flinke poos op zoek naar een nieuw geluid, in dit geval een website die nu eens echt kon vertalen en verhalen wat het betekende om bij Damen een carrière te beginnen of uit te bouwen. Opgehangen aan ‘Dare to discover the best years of your life’, ging ik aan de slag.

Bekijk case ›

Huisstijl- en logo-ontwerp & webdesign & concept voor 'Blinct'

Zonder naam of bestaand concept onder de arm, werd Admium door 'ATC Match' benaderd om vanaf de aller­eerste stappen mee te denken over een nieuw dochterbedrijf. Samen met de klant ging ik een concepttraject in waar­bij er eerst over ‘het geluid’ en daarna over de te voeren naam en uiterlijk van alle online en offline uitingen werd nagedacht.

Bekijk case ›

Meer zien?

Wil je meer van mijn werk zien? Download mijn volledige Portfolio (.pdf, ± 80mb).

Meer weten?

Gewoon even mailen

Ik reageer meestal binnen 24 uur.